wtorek, 3 maja 2016

Orkiszowe ciasteczka

Orkisz zdrowy każdy to wie:-), więc dziś wymyśliłam sobie, że upiekę ciasteczka orkiszowe.
 Przepis wymyśliłam na poczekaniu.
Sekret tkwi w tym, że dodałam do ciasta to, co miałam pod ręką.
Mam nadzieję, że wypróbujecie.
Są naprawdę niezłe ;-).
Składniki:
- 500 gr mąki orkiszowej
- 300 gr mąki orkiszowej pełnoziarnistej
- 2 jajka (z tego jedno białko zostawić do posmarowania)
- 1/2 kostki masła
- 2 łyżki śmietany
- 5 łyżek miodu akacjowego lub każdego innego
- 4 łyżki płatków orkiszowych
- 4 łyżki słonecznika
- 2 łyżki sezamu
- 2 łyżki siemia lnianego
- 1/2 szklanki rodzynek
- 10 migdałów zmielonych
- 10 orzechów włoskich zmielonych lub pokrojonych
- 10 goździków zmielonych
- cynamon
-  zapach pomarańczowy i waniliowy

Sposób wykonania:
Łączymy wszystkie składniki ze sobą i wyrabiamy ciasto. wałkujemy na dość gruby placek. Szklanką wyrabiamy kształt koła. Smarujemy białkiem.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok 15-20min.
Życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz